
Седемгодишната рускиня Настя Радзинская (Like Nastya) от Краснодар зае шесто място в класацията на Forbes на блогърите в YouTube с най-високи доходи за 2021 година Рейтингът е оповестен на уеб страницата на изданието, съобщи Сега.
Списанието оцени приходите на Радзинская за годината на 28 милиона долара. През 2020 година блогът Like Nastya генерира доходи от 18,5 милиона долара, а 6-годишната тогава Настя беше на седмо място в класацията.
Майката на Настя разказва: „Разгледахме какво за деца има YouTube, видяхме, че видеоклиповете за това как едно дете разопакова подаръци са много популярни и заснехме Настя“, казва Анна. „Нямаше абсолютно никаква информация в интернет – никъде не пишеше кой е влогър и как се печелят пари от това“. Решихме да действаме според интуицията си: купихме няколко играчки за Настя, взехме ръчна камера, която беше у дома, и започнахме да снимаме реакцията на детето.“
До юни 2017 година за канала се абонират към 2,5 милиона души, а броят на гледанията на видеата на малката блогърка надвишава 1,5 милиарда. През 2018 година фамилията от Краснодар се премества в Съединените щати, а през 2019 година момичето влиза за първи път в рейтинга на Forbes, като заема третото място.
В Русия родителите на Настя имали личен малък бизнес: майка ѝ — булчински салон, а татко ѝ — строителна компания с 20 служители. През 2015 година и двете компании преминават през рецесията и фамилията взема решение да опита нещо ново. Анна и Юри продават дяловете си в бизнеса и основават детски канал в YouTube.
Първите видеоклипове не стават известни, спомня си Анна: по това време доста хора вече се занимавали с разопаковане на играчки пред камера. „Трябваше да опитваме и да търсим нашата оригинална идея “, споделя Анна. Каналът започва да качва видеа, в които Настя, заедно с татко си, облечен в костюм на мечка, игрят сценки от анимационната поредица „Маша и Мечокът “.
Но доста скоро и други блогъри започват да правят видеоклипове в този формат и основателите на Like Nastya още веднъж трябва да измислят нещо ново.
„Един ден ми хрумна идея: ами какво ще стане, ако покажем в блога всички детски увеселителни паркове по света?“, споделя Анна. Никой никога не е правил това в рускоезичния YouTube, казва тя.
Семейството стартира пътуването си от Азия и за седем месеца отива до Сингапур, Хонг Конг, Тайланд, Бали, Малайзия и Обединените арабски емирства. Първо те влагат личните си спестявания в организирането на пътуването, а скоро приходите от канала започват да покриват всички разноски за пътешестването и снимките. „Заживяхме по-добре и си купихме нова кола “, споделя Анна, без да говори с цифри.
Според Ярослав Андреев, създател на организацията за блогове WildJam, YouTube заплаща за една реклама към 7000 рубли на видео в рускоезичния сегмент, но в случай, че видеото има 1 милион гледания. Ако рекламите са три или пет в десетминутното видео, цената се увеличава многократно.
В началото на 2022 година блогът Like Nastya има 85,7 милиона абонати. Сред стоте най-гледани видеоблогове в света непрекъснато попадат и няколко детски. В първите 10 за 2021 година има и още едно дете — на седмо място е 10-годишният Райън Каджи, с доходи от 27 млн. долара.