Home Музика и танци Aкциите на най-популярната платформа за музика Spotify спаднаха със 17% заради толерантността на компанията към подвеждаща информация за Ковид-19

Aкциите на най-популярната платформа за музика Spotify спаднаха със 17% заради толерантността на компанията към подвеждаща информация за Ковид-19

Aкциите на най-популярната платформа за музика Spotify спаднаха със 17% заради толерантността на компанията към подвеждаща информация за Ковид-19
Spotify, снимка: Facebook

Гигантът в стрийминга на музика „Спотифай“ (Spotify) коригира към понижение прогнозата си за първото тримесечие на фона на полемиката за разпространението на предполагаема подвеждаща информация за Ковид-19 на една от подкаст платформите му, предаде ДПА. Първоначално акциите на компанията се понижиха с над 17 на сто в резултат на информацията, преди да се стабилизират до малко над 8 на сто в днешната предпазарна търговия.

„Спотифай“ очаква да има 418 милиона активни потребители месечно в края на първото тримесечие, от които 183 милиона души ще са платени абонати. Анализаторите обаче очакваха повече, отбелязва ДПА. Услугата постига отлични резултати през предходното тримесечие, а част от очаквания растеж дойде по-рано.

„Спотифай“ бе остро критикуван в медиите, след като музиканти като Нийл Йънг и Джони Мичел изтеглиха песните си от стрийминг услугата в знак на протест заради толерантността на компанията към подвеждащата информация за Ковид-19 в някои от платформите. Според тях така може да бъде изложен на риск живота на хората.

Гневът на Йънг и Мичел е насочен към популярния подкаст на комика Джо Рогън, който може да бъде слушан само по „Спотифай“ след ексклузивно споразумение, което според слуховете е на стойност 100 милиона долара.

Впоследствие от „Спотифай“ обявиха, че планират да тагват информациите за Ковид-19 с линк, който препраща към научно обоснована информация от надеждни източници.

Никоя друга подкаст платформа не е стигнала толкова далеч, заяви в конферентна връзка с анализатори основателят и главен изпълнителен директор на компанията Даниел Ек. Той смята, че „Спотифай“ има потенциала да достигне 1 милиард потребители. През миналото тримесечие броят на абонатите на стрийминг услугата за музика е нараснал от 172 милиона души до 180 милиона души само за три месеца. Общият брой потребители се е увеличил от 381 милиона души до 406 милиона, а приходите са скочили с 24 на сто на годишна основа през последното тримесечие до близо 2,7 милиарда евро, предаде БТА.

Previous article Сбогом на кралицата на италианското кино Моника Вити
Next article Дали транссексуалните имат право да се докосват до творчеството на Майстора? Довчера изглеждаше като кич, преди писмото на автора на скандализиралия обществеността проект
Искра Ангелова е българска журналистка, актриса, преводачка, продуцентка и писателка. Тя завършва с отличие 22-ра гимназия в София и печели Националната олимпиада по литература, с което е приета в специалност Българска филология в СУ „Климент Охридски“. Междувременно я приемат и в специалността Актьорско майсторство за драматичен театър в НАТФИЗ в класовете на проф. Димитрина Гюрова и Пламен Марков, и на Леон Даниел, Ивайло Христов и Меглена Караламбова, както и в специалността Театрознание. Искра завършва едновременно актьорско майсторство и българска филология. Две години е на щат в Сатиричния театър, играе в няколко представления там, както и в театър „Сълза и смях“, води различни детски и младежки рубрики в БНТ и участва във филми на Студио „Екран“, както и в рубриката „Телевизионен театър“. Прави първите си интервюта като журналист за сп. „Театър“. През пролетта на 1996 г. тя спечелва стипендията Фулбрайт на американското правителство и през 1997 г. заминава, за да учи телевизионна и радио журналистика в университета „Емерсън“ в Бостън, САЩ. Докато следва, Искра се явява на кастинги и играе Нина Заречная в „Portal Theatre“ в Бостън, както и снима в няколко филма. След като завършва магистратурата си и стажува като репортер в местните канали на NBC и ABC News в Бостън, тя се явява на интервю за втори продуцент на сутрешния блок на CBS в Ню Йорк и го печели. Там Искра отразява войната в Косово, прави репортажи за престрелките в училищата, ураганите и др. горещи новини, подготвя интервютата с актьори като Дъстин Хофман, Глен Клоуз и Хю Грант, режисьори като Мартин Скорсезе и музиканти като Уинтън Марсалис и Марая Кери, но големият ѝ пробив е интервюто с беглец от ФБР, по което известното публицистично предаване „60 минути“ на телевизията прави цял епизод. Поради регламента на Фулбрайт, Искра трябва да се върне в България. Тя се явява на интервю още във Fox News в Ню Йорк и така става един от създателите на сутрешния блок на bTV “Тази сутрин“ в България, където е водещ. Между 2002-2005 г. Искра е главен редактор и водещ на сутрешния уикенд блок по Нова телевизия „У нас“. От 2005 до 2019 г. тя е главен редактор, сценарист и водещ на културното токшоу по БНТ „Нощни птици“, където е канила най-изявените, интересни и свободомислещи хора на изкуството у нас, както и световни звезди от ранга на Вим Вендерс, Джон Лоутън, Серджо Кастелито, Маргарет Мацантини, Джон Савидж, Лоренцо Ламас и др. През 2019 г. предаването е спряно с неясни мотиви. Междувременно Искра е автор на няколко документални филма за писателките Лаура Ескивел, Елиф Шафак и Юлия Кръстева, като вторият ѝ филм за Кръстева „Кой се страхува от Юлия Кръстева?“ открива фестивала „Master of Art“ през 2017 г. и е показан в рамките на LIDF – London International Film Festival – в Лондон и Париж. Тя е съосновател на „Общество Айн Ранд“ в България, както и редактор на „Атлас изправи рамене“ на авторката. През последните 2 години Искра работи над онлайн интерактивна енциклопедия „Мамапедия“, която става сайт на годината за 2020 г. според публиката на bgweb.bg. Искра Ангелова е горд носител на наградата на Съюза на българските журналисти за специален принос за 2019 г. Искра е била преподавател по сценична реч на два класа в НАТФИЗ, а през последните години превежда няколко книги и пиеси, в които и играе, като „По-близо“ и „Красиви тела“. Те имат дълъг живот на българска сцена, второто наскоро постигна рекордните 14 години на пълни салони. Откакто е в България, тя снима в няколко американски филмови продукции и играе на сцените на Народен театър „Иван Вазов“, Театър „Българска Армия“, Варненски театър, „Сълза и смях“, Младежки театър „Николай Бинев“, Модерен театър, галерия „Етюд“ и др. Тя става сред най-четените автори на сайта Offnews, а статията ѝ за сп. „Артизанин“ от 2019 г. „Краят на елитите“ има над 500 000 прочитания. През 2020/21 г. тя организира и представя поредица музикално-литературни четения, посветени на големите български поети Лилиев, Явров и Багряна със свои приятели – именити артисти и музиканти.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here