
Гигантът в стрийминга на музика „Спотифай“ (Spotify) коригира към понижение прогнозата си за първото тримесечие на фона на полемиката за разпространението на предполагаема подвеждаща информация за Ковид-19 на една от подкаст платформите му, предаде ДПА. Първоначално акциите на компанията се понижиха с над 17 на сто в резултат на информацията, преди да се стабилизират до малко над 8 на сто в днешната предпазарна търговия.
„Спотифай“ очаква да има 418 милиона активни потребители месечно в края на първото тримесечие, от които 183 милиона души ще са платени абонати. Анализаторите обаче очакваха повече, отбелязва ДПА. Услугата постига отлични резултати през предходното тримесечие, а част от очаквания растеж дойде по-рано.
„Спотифай“ бе остро критикуван в медиите, след като музиканти като Нийл Йънг и Джони Мичел изтеглиха песните си от стрийминг услугата в знак на протест заради толерантността на компанията към подвеждащата информация за Ковид-19 в някои от платформите. Според тях така може да бъде изложен на риск живота на хората.
Гневът на Йънг и Мичел е насочен към популярния подкаст на комика Джо Рогън, който може да бъде слушан само по „Спотифай“ след ексклузивно споразумение, което според слуховете е на стойност 100 милиона долара.
Впоследствие от „Спотифай“ обявиха, че планират да тагват информациите за Ковид-19 с линк, който препраща към научно обоснована информация от надеждни източници.
Никоя друга подкаст платформа не е стигнала толкова далеч, заяви в конферентна връзка с анализатори основателят и главен изпълнителен директор на компанията Даниел Ек. Той смята, че „Спотифай“ има потенциала да достигне 1 милиард потребители. През миналото тримесечие броят на абонатите на стрийминг услугата за музика е нараснал от 172 милиона души до 180 милиона души само за три месеца. Общият брой потребители се е увеличил от 381 милиона души до 406 милиона, а приходите са скочили с 24 на сто на годишна основа през последното тримесечие до близо 2,7 милиарда евро, предаде БТА.