Home Музика и танци Деян Донков и оркестър Карандила с „Камбаната“ в София, Варна и Пловдив

Деян Донков и оркестър Карандила с „Камбаната“ в София, Варна и Пловдив

Деян Донков и оркестър Карандила с „Камбаната“ в София, Варна и Пловдив

Постановката по едноименния роман на Недялко Славов е изповед за катарзиса и духовното просветление на героя, за светлината и силата, която му дават любовта и вярата, пишат организаторите

Деян Донков ще представи моноспектакъла си „Камбаната“ в София, Варна и Пловдив през април и май. Постановката по едноименния роман на Недялко Славов е трагичен разказ за сложния, изпълнен с драматични препятствия път на бивш затворник, лежал за две убийства, Вено. Изповед за катарзиса и духовното просветление на героя, за светлината и силата, която му дават любовта и вярата.

Актьор с неподражаемо присъствие на сцената и екрана, Деян Донков разкрива вечно търсещата си творческа същност с куража си да избере сложна тема, далеч от комерсиалното забавление. Склонността му към експериментиране води до особеното, кинематографично въздействие на спектакъла.

Целта ми с този мистичен, фантастичен, отчасти комичен, красиво поетичен, дори епичен, крайно драматичен а в края си трагичен разказ е да пропътувам дългият и мъчителен път до човешкото сърце“, споделя Донков.

Камбаната, снимка: Стефан Щерев

„Камбаната“ е спектакъл, който разтърсва зрителя емоционално и го възвисява духовно, извежда го от комфорта на наблюдател и го въвлича в силни страсти с въздействащи картини на приземяваща житейска реалност.

Спектакълът по въздействие се родее с Вазовите „Хъшове“ в прочита на Сашо Морфов, но при него на финала  актьорите и публиката плачат и викат с цяло гърло да живей България(…) След края на поразителното представление публиката излиза ошашавена, видяла себе си в кривото, но праведно огледало на съдбата, проумяла поне за час и половина бъдещата участ на днешното човечество. Публиката излиза сразена и пречистена, разтроена и разтроена, с оскърбена душа, но и със сияещ възторг в погледа, че има човеци като Вено…“, пише за „Камбаната“ поетът, преводач, журналист и общественик Румен Леонидов.

Специално участие в спектакъла има оркестър „Карандила“, който изпълнява на живо песента на героя на Деян Донков – Вено.

Камбаната, снимка: Стефан Щерев

Билети:

София, зала на НДК, 7 април: https://bit.ly/3ItPtqQ

Варна (премиера), Фестивален и конгресен център, 26 май: https://bit.ly/3CyK7Ze

Пловдив, Античен театър, 30 май: https://bit.ly/3sRKawc

Камбаната, снимка: Стефан Щерев

„Камбаната“

По романа на Недялко Славов

Режисьор Деян Донков

Моноспектакъл на Деян Донков

Пламена Иванова в образа на Лейла

Сценограф – Никола Тороманов

Музика – Петя Диманова

Видео дизайн – Марио Стойнов

Хореограф – Деян Георгиев

Фотограф – Стефан Н. Щерев

Със специалното участие на Оркестър “Карандила”

Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Министерството на Културата.

Проектът е част от програма Наследство II на Фондация Пловдив 2019.

Камбаната, плакат
Previous article „В сърцето на машината“ – за животинското и човешкото, любовта, садизма и добрината, клетката и свободата: ревю + спойлери
Next article Първият по рода си коалиционен проект, обединяващ журналисти, ЛГБТИ хора и еврейското малцинство в България против речта на омразата
Искра Ангелова е българска журналистка, актриса, преводачка, продуцентка и писателка. Тя завършва с отличие 22-ра гимназия в София и печели Националната олимпиада по литература, с което е приета в специалност Българска филология в СУ „Климент Охридски“. Междувременно я приемат и в специалността Актьорско майсторство за драматичен театър в НАТФИЗ в класовете на проф. Димитрина Гюрова и Пламен Марков, и на Леон Даниел, Ивайло Христов и Меглена Караламбова, както и в специалността Театрознание. Искра завършва едновременно актьорско майсторство и българска филология. Две години е на щат в Сатиричния театър, играе в няколко представления там, както и в театър „Сълза и смях“, води различни детски и младежки рубрики в БНТ и участва във филми на Студио „Екран“, както и в рубриката „Телевизионен театър“. Прави първите си интервюта като журналист за сп. „Театър“. През пролетта на 1996 г. тя спечелва стипендията Фулбрайт на американското правителство и през 1997 г. заминава, за да учи телевизионна и радио журналистика в университета „Емерсън“ в Бостън, САЩ. Докато следва, Искра се явява на кастинги и играе Нина Заречная в „Portal Theatre“ в Бостън, както и снима в няколко филма. След като завършва магистратурата си и стажува като репортер в местните канали на NBC и ABC News в Бостън, тя се явява на интервю за втори продуцент на сутрешния блок на CBS в Ню Йорк и го печели. Там Искра отразява войната в Косово, прави репортажи за престрелките в училищата, ураганите и др. горещи новини, подготвя интервютата с актьори като Дъстин Хофман, Глен Клоуз и Хю Грант, режисьори като Мартин Скорсезе и музиканти като Уинтън Марсалис и Марая Кери, но големият ѝ пробив е интервюто с беглец от ФБР, по което известното публицистично предаване „60 минути“ на телевизията прави цял епизод. Поради регламента на Фулбрайт, Искра трябва да се върне в България. Тя се явява на интервю още във Fox News в Ню Йорк и така става един от създателите на сутрешния блок на bTV “Тази сутрин“ в България, където е водещ. Между 2002-2005 г. Искра е главен редактор и водещ на сутрешния уикенд блок по Нова телевизия „У нас“. От 2005 до 2019 г. тя е главен редактор, сценарист и водещ на културното токшоу по БНТ „Нощни птици“, където е канила най-изявените, интересни и свободомислещи хора на изкуството у нас, както и световни звезди от ранга на Вим Вендерс, Джон Лоутън, Серджо Кастелито, Маргарет Мацантини, Джон Савидж, Лоренцо Ламас и др. През 2019 г. предаването е спряно с неясни мотиви. Междувременно Искра е автор на няколко документални филма за писателките Лаура Ескивел, Елиф Шафак и Юлия Кръстева, като вторият ѝ филм за Кръстева „Кой се страхува от Юлия Кръстева?“ открива фестивала „Master of Art“ през 2017 г. и е показан в рамките на LIDF – London International Film Festival – в Лондон и Париж. Тя е съосновател на „Общество Айн Ранд“ в България, както и редактор на „Атлас изправи рамене“ на авторката. През последните 2 години Искра работи над онлайн интерактивна енциклопедия „Мамапедия“, която става сайт на годината за 2020 г. според публиката на bgweb.bg. Искра Ангелова е горд носител на наградата на Съюза на българските журналисти за специален принос за 2019 г. Искра е била преподавател по сценична реч на два класа в НАТФИЗ, а през последните години превежда няколко книги и пиеси, в които и играе, като „По-близо“ и „Красиви тела“. Те имат дълъг живот на българска сцена, второто наскоро постигна рекордните 14 години на пълни салони. Откакто е в България, тя снима в няколко американски филмови продукции и играе на сцените на Народен театър „Иван Вазов“, Театър „Българска Армия“, Варненски театър, „Сълза и смях“, Младежки театър „Николай Бинев“, Модерен театър, галерия „Етюд“ и др. Тя става сред най-четените автори на сайта Offnews, а статията ѝ за сп. „Артизанин“ от 2019 г. „Краят на елитите“ има над 500 000 прочитания. През 2020/21 г. тя организира и представя поредица музикално-литературни четения, посветени на големите български поети Лилиев, Явров и Багряна със свои приятели – именити артисти и музиканти.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here