Home Главен герой Нова песен на Пинк Флойд и интервю с Дейвид Гилмор: „Путин трябва да си отиде!“

Нова песен на Пинк Флойд и интервю с Дейвид Гилмор: „Путин трябва да си отиде!“

Нова песен на Пинк Флойд и интервю с Дейвид Гилмор: „Путин трябва да си отиде!“
Дейвид Гилмор, снимка: официален профил във Facebook

Смелостта на украинския народ вдъхновява Гилмор и барабаниста Ник Мейсън да издадат първата си нова песен като Пинк Флойд от 1994 г. насам: „Искаме да разпространим това послание за мир и да повдигнем духа на хората, които защитават родината си.“

Няколко дни след като Русия нахлува в Украйна, певецът, станал войник, Андрий Хлевнюк публикува в Instagram видео, на което пее „Червената калина на поляната“ – народна песен за силата на страната пред лицето на изпитанията.

Вокалистът, който е фронтмен на киевската група Boombox, се е надявал да изнесе концерти в САЩ миналия месец. Но когато чул, че Русия е нахлула в родината му, той се върнал, за да я защити. При избухването на войната той казва пред Rolling Stone, че чувства като свой дълг да се застъпи за Украйна в името на света. „[Западът] се нуждае от нас като щит, който да защитава всичко това“, казва той.

Във видеото той е облечен във военна униформа и се държи за автомат, докато прави серенада по празните улици: „Нашата славна Украйна ще се вдигне и ще се радва“.

Дейвид Гилмoр от Пинк Флойд гледа клипа с възхищение. „Моята снаха, която всъщност е украинка, ми го изпрати и аз си помислих: „Уау, това е фантастично“, казва Гилмор пред Rolling Stone. „Просто ми направи впечатление, че ето ни тук, с нашето име [Pink Floyd] и тази платформа, а бихме могли да я използваме повече. Това парче на пеене веднага ме накара да се замисля да го превърна в нещо“. Така той се уединява в студиото си, измисля акордите, които ще подкрепят мощния вокал на Хлевнюк, и написва това, което се превръща в „Hey, Hey, Rise Up“ – първият нов запис на Pink Floyd от близо 30 години.

„Помислих си, че това може да бъде нещо, за което да използваме нашата интернет платформа, за да направим огромно добро“, казва Гилмор. Затова се обадих на [барабаниста на Пинк Флойд] Ник [Мейсън] и казах: „Искаш ли да участваш?“. И той каза: „Да, чудесно.“ Миналата седмица двойката, заедно с басиста Гай Прат и пианиста Нитин Савни, записа песента, която се придържа към традиционните мелодии на народната песен (независимо от няколко емоционални китарни сола), в домашното студио на Гилмор с прожекция на оригиналното видео на Хлевнюк. За първи път Гилмор и Мейсън записват нова песен на Пинк Флойд след сесиите за The Division Bell от 1994 г.

Гилмор беше затворил завинаги страницата Пинк Флойд след The Endless River от 2014 г., която той и Мейсън бяха изградили от записи, направени по време на сесиите на Division Bell. Но с „Hey, Hey, Rise Up“ той променя мнението си. Пинк Флойд бързат да издадат песента бързо, за да привлекат вниманието към страдащите цивилни в Украйна и да съберат пари за хуманитарна помощ в страната.

„Надявам се песента да направи нещо добро“, казва Гилмор пред Rolling Stone, обяснявайки защо е решил да възроди Пинк Флойд. „Надявам се да постигнем нещо с нея.“

Какво от видеото на Андрий ви вдъхнови да напишете нова песен на Пинк Флойд?
Просто е много трогателно, когато виждаш Андрий да стои на площада в Киев, насред цялата тази суматоха, и просто да пее с пълен глас и кеф тази разтърсваща украинска песен – пред никого и пред нищо.

Защо беше важно да издадете песента като Пинк Флойд, а не като един от собствените си записи?
Ами, очевидно е, че заради последователите, които имаме като Пинк Флойд – размерът на платформата. Когато разговарях с Ник, той каза, че е готов да я направи като Пинк Флойд. Искаме да разпространим това послание за мир и да повдигнем морала на хората, които защитават родината си там, в Украйна. Така че защо не?

Искате да знаете повече?


Новината бе обявена в профила на групата в социалните медии. Парчето е озаглавено „Hey, Hey, Rise Up!“ и ще послужи за набиране на средства за хуманитарни каузи в подкрепа на украинския народ. 

Песента е била записана миналата седмица и в нея групата обединява сили с ранен украински изпълнител. Андрий Хливнюк е член на украинската група „Бумбокс“. Тя е имала турне в САЩ, но Хливнюк я изоставил и се върнал в Украйна, за да се присъедини към украинските сили за териториална защита.
 
Преди да бъде ранен от шрапнел от снаряд, Хливнюк се появява във видео, качено в Инстаграм, в което той пее сам насред площад на опустелия  Киев, в който заради войната в Украйна, няма вече автомобилен трафик. Този клип именно видели членовете на Пинк Флойд“ и използвали гласа на певеца за песента си. Те се свързали с Андрий по времето, когато той бил в болница в украинската столица, разказва китаристът на бандата Дейвид Гилмор. По телефона той изсвирил на Андрий малко от новото парче и Андрий дал благословията си за него.

„И двамата се надяваме да направим нещо заедно и на живо в близко бъдеще“, заяви Гилмор. Той разказа, че има украинска снаха и внуци и че е гневен от инвазията на Русия в Украйна.

„Подобно на много други хора ние почувствахме гняв и възмущение пред този недостоен акт, който представлява нахлуването в една независима демократична и мирна страна и избиването на нейния народ от една от най-големите сили в света“, се казва в изявление на Гилмор.

„Видях Андрий в Инстаграм в това видео, заснето на площад на Киев, където той пееше в тишината на един град без улично движение и най-малкия шум заради войната. Това беше един много силен момент, който породи у мен желанието да го вложа в музика“, допълва той.

Клипът към парчето представя слънчоглед, един от символите на Украйна и се вдъхновява от видео, завъртяло се в социалните мрежи. В него украинка обижда руски военни, като им казва: „Вземете тези семена и ги сложете в джобовете си. Така, когато умрете и ви заровят тук, от тях ще поникнат слънчогледи“.

„Путин трябва да си отиде“, беше написал в Туитър Гилмор още в началото на руската инвазия в Украйна. А цялата музика на Пинк Флойд и соловите изяви на Гилмор бяха изтеглени от руските и беларуските стрийминг сайтове в знак на протест и осъждане на руската инвазия в Украйна.

Previous article „Кабаре“ и „Животът на Пи“ обраха театралните награди „Оливие“ в Лондон – гледайте цялата церемония само в cultureONE
Next article Драсканица или арт? Graff express фест поощрява истинските графити артисти
Искра Ангелова е българска журналистка, актриса, преводачка, продуцентка и писателка. Тя завършва с отличие 22-ра гимназия в София и печели Националната олимпиада по литература, с което е приета в специалност Българска филология в СУ „Климент Охридски“. Междувременно я приемат и в специалността Актьорско майсторство за драматичен театър в НАТФИЗ в класовете на проф. Димитрина Гюрова и Пламен Марков, и на Леон Даниел, Ивайло Христов и Меглена Караламбова, както и в специалността Театрознание. Искра завършва едновременно актьорско майсторство и българска филология. Две години е на щат в Сатиричния театър, играе в няколко представления там, както и в театър „Сълза и смях“, води различни детски и младежки рубрики в БНТ и участва във филми на Студио „Екран“, както и в рубриката „Телевизионен театър“. Прави първите си интервюта като журналист за сп. „Театър“. През пролетта на 1996 г. тя спечелва стипендията Фулбрайт на американското правителство и през 1997 г. заминава, за да учи телевизионна и радио журналистика в университета „Емерсън“ в Бостън, САЩ. Докато следва, Искра се явява на кастинги и играе Нина Заречная в „Portal Theatre“ в Бостън, както и снима в няколко филма. След като завършва магистратурата си и стажува като репортер в местните канали на NBC и ABC News в Бостън, тя се явява на интервю за втори продуцент на сутрешния блок на CBS в Ню Йорк и го печели. Там Искра отразява войната в Косово, прави репортажи за престрелките в училищата, ураганите и др. горещи новини, подготвя интервютата с актьори като Дъстин Хофман, Глен Клоуз и Хю Грант, режисьори като Мартин Скорсезе и музиканти като Уинтън Марсалис и Марая Кери, но големият ѝ пробив е интервюто с беглец от ФБР, по което известното публицистично предаване „60 минути“ на телевизията прави цял епизод. Поради регламента на Фулбрайт, Искра трябва да се върне в България. Тя се явява на интервю още във Fox News в Ню Йорк и така става един от създателите на сутрешния блок на bTV “Тази сутрин“ в България, където е водещ. Между 2002-2005 г. Искра е главен редактор и водещ на сутрешния уикенд блок по Нова телевизия „У нас“. От 2005 до 2019 г. тя е главен редактор, сценарист и водещ на културното токшоу по БНТ „Нощни птици“, където е канила най-изявените, интересни и свободомислещи хора на изкуството у нас, както и световни звезди от ранга на Вим Вендерс, Джон Лоутън, Серджо Кастелито, Маргарет Мацантини, Джон Савидж, Лоренцо Ламас и др. През 2019 г. предаването е спряно с неясни мотиви. Междувременно Искра е автор на няколко документални филма за писателките Лаура Ескивел, Елиф Шафак и Юлия Кръстева, като вторият ѝ филм за Кръстева „Кой се страхува от Юлия Кръстева?“ открива фестивала „Master of Art“ през 2017 г. и е показан в рамките на LIDF – London International Film Festival – в Лондон и Париж. Тя е съосновател на „Общество Айн Ранд“ в България, както и редактор на „Атлас изправи рамене“ на авторката. През последните 2 години Искра работи над онлайн интерактивна енциклопедия „Мамапедия“, която става сайт на годината за 2020 г. според публиката на bgweb.bg. Искра Ангелова е горд носител на наградата на Съюза на българските журналисти за специален принос за 2019 г. Искра е била преподавател по сценична реч на два класа в НАТФИЗ, а през последните години превежда няколко книги и пиеси, в които и играе, като „По-близо“ и „Красиви тела“. Те имат дълъг живот на българска сцена, второто наскоро постигна рекордните 14 години на пълни салони. Откакто е в България, тя снима в няколко американски филмови продукции и играе на сцените на Народен театър „Иван Вазов“, Театър „Българска Армия“, Варненски театър, „Сълза и смях“, Младежки театър „Николай Бинев“, Модерен театър, галерия „Етюд“ и др. Тя става сред най-четените автори на сайта Offnews, а статията ѝ за сп. „Артизанин“ от 2019 г. „Краят на елитите“ има над 500 000 прочитания. През 2020/21 г. тя организира и представя поредица музикално-литературни четения, посветени на големите български поети Лилиев, Явров и Багряна със свои приятели – именити артисти и музиканти.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here